OUR SOCIAL MEDIA

FOLLOW US

article/608da98763f84bceb558e64553763d28.jpg

Bâb-ı Âlem’de Aylık Tez Seminerleri Başladı

Bâb-ı Âlem Uluslararası Öğrenci Derneği, 2018-2019 eğitim-öğretim yılı “Aylık Tez Seminerleri” programını, UDEF Başkanı Dr. Mehmet Ali Bolat'ın “Milli Mücadele Döneminde Türkiye’nin Kafkasya Siyaseti (1919-1921)” konulu doktora tezi sunumu ile başladı.


6 Ekim Cumartesi günü Bâb-ı Âlem Uluslararası Öğrenci Derneği merkezinde UDEF Başkanı Dr. Mehmet Ali Bolat'ın sunumu ile gerçekleştirilen “Milli Mücadele Döneminde Türkiye’nin Kafkasya Siyaseti (1919-1921)” konulu doktora tezi sunumuna misafir öğrenciler yoğun ilgi gösterdi.


Kafkasya’nın stratejik konumuna dikkat çekerek sunumuna başlayan Dr. Mehmet Ali Bolat, “Kafkasya, haritada sanki Anadolu coğrafyasının doğu üstüne tutulmuş bir şemsiye gibi görülmektedir. Kafkaslar yüksek ve geçit vermez dağlarıyla yukarıdan gelenlere, aşağıdan yukarı çıkmak isteyenlere “Dur!” dercesine dikilmiş çetin bir coğrafyadır. Tarih boyunca Kafkasya’dan geçenler bir parçalarını buraya bırakmışlardır.” dedi.


Daha sonra Türkiye’nin Kafkasya politikası ile alakalı bölüme geçen Bolat, 1500’lerden itibaren Türk-Rus ilişkilerinin düşmanlık üzerine kurulduğunu fakat üç istisnai dönem yaşandığını belirtti; 1790’larda Fransa’nın Mora işgali sırasında Türk-Rus işgalinin yapılması, 1838 Hünkar iskelesi antlaşmasıyla, Mısır’daki Mehmet Ali Paşa’nın isyanı neticesinde Rusya’nın desteğinin alınması ve tezin ana konusu olan üçüncü ittifakı ise; İngilizlerin Kafkasya’dan atılması 1919-1921 Türk-Rus iş birliği şeklinde dönemleri sıraladı.


Daha sonra Bolat, aslında Kafkasya’nın, Anadolu’nun, bir uzantısı ve Anadolu’nun Kafkasya’nın bir devamı olduğunu düşündüğünü dile getirdi.


Seminerin ikinci kısmı soru cevap şeklinde ilerledi. Öğrencilerin sorularını cevaplayan Bolat, teorik ve pratik tecrübelerinden bahsetti ve öğrencilere; Kuşun ancak iki kanatla uçabileceğini vurgulayarak, öğrencilere  iki kanatlı olmaları yönünde tavsiyelerde bulundu. Bu metaforu ise; “Birinci kanat bilgi, okuma, eğitim hayatında ilerleme iken ikinci kanatsa teşkilatlanma, halka inerek edinilen bilgileri halka dokunarak ümmetin sorunlarıyla ilgilenmektir. Bunlar insanda aynı anda bulunmazsa insanın yarım kalır ve çabaları boşa çıkar” şeklinde yorumlayarak sunumuna son verdi.

event-news-white

News from our associations